Terpaksa kongsi Uber dengan Ex-GF & kekasih baru!

PERKHIDMATAN perkongsian kenderaan seperti Uber dan Grab kini merupakan satu perkara paling popular bukan sahaja di Malaysia malah seluruh dunia.

Terpaksa kongsi Uber dengan Ex-GF & kekasih baru!

Terpaksa kongsi Uber dengan Ex-GF & kekasih baru!

Aplikasi yang dibangunkan itu kini memudahkan orang ramai untuk bergerak ke mana sahaja hanya dengan menggunakan telefon pintar.

Uber juga kini menawarkan perkhidmatan dipanggil Uberpool berkongsi kenderaan bersama penumpang lain yang tidak dikenali yang sedang menuju ke destinasi sama bagi menjimatkan penumpang.

Setiap kali menggunakan perkhidmatan ini, penumpang pasti tidak dapat menjangka siapa penumpang lain yang akan turut serta dalam perjalanan tersebut.

Namun, seorang lelaki dari Filipina mendapat kejutan tak diingini ketika menggunakan perkhidmatan Uberpool apabila berkongsi perjalanan tersebut bersama seorang pasangan kekasih di mana wanita tersebut adalah bekas teman wanitanya.

Hi Uber PH I matched with my ex and her new guy in Uberpool. Maybe there's something wrong with the application. Valentine's Day is near. Please have a fix on this ASAP

Posted by Aj Magallon on 7hb Februari 2018

Dipetik daripada laman Facebook lelaki itu sendiri, Aj Magallon berkongsi di laman sosial tersebut akan pengalaman melucukan itu dengan disertakan satu swafoto bersama pasangan kekasih tersebut.

“Hai Uber PH, saya ditemukan dengan bekas kekasih saya dan teman lelaki barunya dalam Uberpool.

Mungkin ada sesuatu yang tidak kena dengan aplikasi ini. Valentine makin hampir. Sila baiki dengan segera,” tulis Aj.

Tambah melucukan, Aj turut meminta pertolongan rakan-rakan Facebooknya untuk memilh alasan terhadap aduan yang dilakukan kepada pihak Uber.

“Bantu saya rakan-rakan. Saya ingin membuat aduan di atas perjalanan ini. Adakah ini merupakan alasan yang tepat? Saya berharap akan diberikan pampasan,” tulisnya berseloroh besertakan gambar pilihan yang ada untuk membuat aduan kepada Uber.

Pada kejadian itu, Magallon yang sedang duduk di sebelah pemandu, terkejut apabila nama dan lokasi rumah teman wanitanya tertera di telefon pintar milik pemandu Ubertersebut.

“Pemandu itu mengambil saya dahulu dan ketika perjalanan saya diberitahu olehnya yang kami akan disertai orang lain dalam perjalanan tersebut.

“Jadi saya cuba lihat lokasi berkenaan dan ternampak nama dan lokasi bekas teman wanita saya itu,” katanya kepada ABS-CBN News.

Walaubagaimanapun jelas Magallon, dia tidak mempunyai masalah dengan bekas kekasihnya itu kerana mereka berpisah dengan cara baik.

Malah Magallon sendiri cuba menjadikan situasi tersebut tidak kekok dengan mengajak mereka untuk mengambil gambar bersama.

Magallon menjalinkan hubungan bersama bekas teman wanitanya itu selama dua tahun setengah sebelum mereka berdua membawa haluan masing-masing namun masih berkawan.

Sumber: MYNEWSHUB.CC/EZ

 

Loading...

Leave a Reply