Tidak Bekerja, Pernah Tinggal Di Pangsapuri- Kisah UFC Fighter Popular Dunia Yang Kini Kaya-Raya

Tidak Bekerja, Pernah Tinggal Di Pangsapuri- Kisah UFC Fighter Popular Dunia Yang Kini Kaya-Raya

Tidak Bekerja, Pernah Tinggal Di Pangsapuri- Kisah UFC Fighter Popular Dunia Yang Kini Kaya-Raya

Disebalik setiap kejayaan pasti ada seseorang yang sentiasa positif dan menyokong dari belakang. Anda kenal Conor McGregor? Dia ni merupakan seorang UFC fighter terkenal di dunia. Selain dari kehebatannya di gelanggang UFC, dia dapat perhatian dunia kerana mulutnya yang sangat lancang dan suka ejek pihak lawan.

Pada Ogos ni dia akan berentap dengan petinju terbaik dunia, Floyd Mayweather dimana satu dunia ingin menyaksikan perlawanan tersebut. Dikatakan perlawanan itu sangat bernilai harganya. Tapi untuk sampai ke tahap tu, Conor terpaksa harungi pelbagai cabaran. Ini kisahnya..

 

Tidak bekerja, fokus untuk berjaya dalam UFC

‘Kami sudah bersama lebih dari 8 tahun. Kami tinggal di Ireland, 30km dari Dublin. Kami menetap di sebuah pangsapuri yang disewa pada faedah pengangguran sebanyak $188. Saya tidak bekerja kerana saya luangkan sepenuh masa di dalam gymnasium (Tempat berlatih UFC)

Saya percaya satu hari nanti saya akan jadi juara, dan dia (isteri) juga percaya pada perkara yang sama. Dia juga percayakan saya. Walaupun kekurangan duit, isteri akan cuba berikan saya makanan yang baik untuk saya dan pastikan saya dalam shape yang betul. Dia berkorban untuk saya. Balik rumah selepas penat berlatih di gym, isteri selalu berkata ‘Conor, tidak mengapa. Anda boleh buat!’

Masih sentiasa bersama

Kini pendapatan saya mencecah berjuta-juta ringgit. 50-70 ribu orang datang untuk tengok saya berlawan. Saya mampu untuk beli kereta, pakaian dan rumah yang saya mahu. Saya mahu berikan segalanya untuk isteri saya dan banyak lagi. Dia masih disini, memberitahu saya bahawa saya akan dapat apa yang saya mahu.

Sumber: Twitter

Via: Oh Bulan

Loading...

Leave a Reply