Rahsia Sulit Lulus Temuduga Kerja Kerajaan Tanpa Guna ‘Kabel’!

Rahsia Sulit Lulus Temuduga Kerja Kerajaan Tanpa Guna ‘Kabel’!

 

Kerja kerajaan memang menjadi impian ramai orang. Kerana kelebihannya yang dikatakan lebih banyak berbanding kerja swasta, ramai yang dari zaman lepas SPM sampailah dapat ijazah, berlumba lumba isi borang untuk mengisi jawatan dengan kerajaan. Ada yang bertuah, hantar beberapa permohonan saja sudah diterima masuk dalam kerja kerajaan. Ada yang kurang bertuah, sampai dah berpuluh puluh temuduga pun, masih tak dapat jugak kerja kerajaan. Adakah ‘kabel’ atau ‘orang dalam’ yang menjadi punca? TIDAK! Jika selama ini anda menganggap kabel atau orang dalam sebagai punca senang masuk ke sektor kerajaan, di sini dan disaat ini kami terangkan, RAHSIA SULIT lulus temuduga kerja kerajaan tanpa guna kabel!

Rahsia Sulit Lulus Temuduga Kerja Kerajaan Tanpa Guna 'Kabel'!

Rahsia Sulit Lulus Temuduga Kerja Kerajaan Tanpa Guna ‘Kabel’!

 

 

Sebelum tu jom usha dulu kenapa ramai sangat beriya nak kerja dengan kerajaan ni?

 

  • Elaun perumahan
    Ya, anda dapat elaun perumahan pada setiap bulan. Usah risau lagi untuk membayar sewa bulanan rumah anda kerana elaun ini sudah pasti akan membantu.
  • Cost of living allowance (COLA)
    Anda bekerja di bandaraya yang taraf hidupnya adalah tinggi? Memang semuanya mahal, dari tambang bas, makan, tol dan lain – lain. Tahukah anda bahawa COLA ini dibayar berdasarkan di bandar mana anda bekerja?
  • Imbuhan tetap khidmat awam (Itka)
    Anda sebagai kakitangan awam, ada satu imbuhan khas disediakan khas buat anda. Ini adalah satu penghargaan buat mereka yang berkhidmat buat negara.
  • Kenaikan gaji setiap tahun
    Anda berkhidmat untuk kerajaan, sudah pasti ada kenaikan gaji tahunan anda. Lagi lama anda berkhidmat, lagi tinggi kenaikan gaji yang anda perolehi. Sudah pasti anda sukar nikmati kenaikan ini di mana – mana selain di sektor awam.
  • Kemudahan pinjaman komputer dan kenderaan.
    Anda mahu buat pinjaman komputer ataupun pinjaman kenderaan? Dengan sepantas kilat anda boleh mendapatkannya.
  • Cuti tahunan mengikut kelayakan
    Tahukah anda bahawa cuti diberikan paling minima adalah 14 hari iaitu buat pekerja am. Jika anda berjawatan professional, cuti anda adalah 25 hari. Itu belum campur lagi dengan kenaikan cuti tahunan dan juga kenaikan pangkat.
  • Cuti bersalin
    Usah risau – risau jika anda rasa anda/orang rumah anda perlu ambil cuti bersalin 2 bulan. Sudah tentu ianya diberikan dengan gaji terus jalan!
  • Pinjaman perumahan
    Ya, anda boleh mula memiliki aset terbesar dalam kehidupan anda, iaitu rumah! Dalam masa yang singkat, anda sudah boleh mula membuat pinjaman untuk membeli ‘banglo’ idaman anda.
  • Caruman KWSP atau pencen
    Anda pilih mana anda suka. Nak KWSP ke pencen ke? Kedua – duanya ada kelebihan tersendiri. Jadi, usah risau akan masa depan anda lagi..
  • Bersara pada umur 58 tahun
    Sungguh lama anda berkhidmat dalam kerajaan tu..Jika di luar sana, adakah anda akan diberikan peluang berkhidmat selama itu?
  • Peluang kenaikan pangkat
    Siapa taknak naik pangkat kan? Naik pangkat maknanya naik gaji dan juga anda naik selevel lagi dari tahap anda sebelum ini. Kiranya anda jadi bos la ni…
  • Peluang melanjutkan pelajaran
    Wah! Sambung belajar pun diberikan peluang. hebat tu! Dan untuk makluman anda, anda juga akan diberi peluang tajaan untuk menyambung pelajaran anda. Sudah tentu ini memberikan 1001 kebaikan buat anda dan juga kerajaan.
  • Peluang untuk berkursus dari semasa ke semasa
    Boleh dikatakan pada setiap bulan anda akan dihantar ke kursus. Sudah tentu banyak ilmu pengetahuan yang anda pelajari percuma yang di’support’ oleh kerajaan. Jika anda hadir sendiri kursus tersebut, dekat 4 angka juga anda perlu bayar setahun.
  • Lebih banyak masa diluangkan bersama keluarga
    Ya, kini anda akan punyai lebih banyak masa bersama keluarga berbanding kehidupan sebelum ini. Dan keluarga anda semakin menyayangi anda seadanya…

 

Anda yang sedang membaca artikel ini pasti salah seorang yang ingin sangat bekerja dengan kerajaan kan? Kalau bukan pun, pasti teruja bila mendengar akan kelebihan yang bakal dinikmati bila sudah bergelar ‘orang gomen’.

 

Rahsia Sulit Lulus Temuduga Kerja Kerajaan Tanpa Guna 'Kabel'!

Klik ‘Dapatkan Sekarang’

Rahsia Sulit Lulus Temuduga Kerja Kerajaan Tanpa Guna 'Kabel'!

Mari kita lihat pula situasi anda, kami amat memahami benar masalah yang dihadapi anda, sama seperti di bawah kan?

  • Sering dipanggil menghadiri temuduga di sektor awam, tapi dapatnya tak pernah sekalipun.
  • Sudah mengisi borang permohonan kerja di sektor awam berulang – ulang kali, tapi masih tidak dipanggil – panggil menghadiri temuduga.
  • Anda baru menghabiskan pengajian di sekolah/universiti, dan risau untuk menghadiri temuduga kerana langsung tiada pengalaman temuduga.
  • Anda pernah datang temuduga, tapi bila sampai di tempat temuduga, anda berpatah balik…Takut sangat!
  • Anda tercari – cari panduan untuk persediaan temuduga kerja kerajaan, tapi tidak menjumpainya…
  • Anda tak tahu apa nak jawab semasa disoal oleh panel penemuduga kerja kerajaan. Terkebil – kebil mata anda….blur!
  • Anda ditanya soalan ‘killer’ oleh panel penemuduga, mati akal anda dibuatnya..
  • Anda serang dibayangi mitos – “nak masuk gov kena ada kabel”. Inilah fikiran songsang yang selama ini menghantui anda!
  • Anda lemah bahasa Inggeris, dan anda sangat takut sekiranya panel penemuduga menyoal anda dalam bahasa tersebut!
  • Anda menunggu masa dibuang kerja di syarikat anda bekerja, kerana syarikat nak bankrup…Anda benar – benar risau..
  • Anda ingin tahu apa soalan – soalan yang sering ditanya oleh panel penemuduga kerja kerjaan, tapi anda tak tahu bagaimana nak ketahuinya…
  • Dan bermacam – macam problem lagi yang bermain – main dalam fikiran anda…(tak perlu diceritakan semuanya – 10 page tak habis:)

 

Jangan risau, kini rahsia sulit lulus temuduga kerja kerajaan TANPA KABEL terbongkar di hujung jari anda!

pss…sila scroll sampai habis!

Rahsia Sulit Lulus Temuduga Kerja Kerajaan Tanpa Guna 'Kabel'!

Rahsia Sulit Lulus Temuduga Kerja Kerajaan Tanpa Guna ‘Kabel’!

Bagaimana panduan di atas membantu anda lulus?

  • Ianya ditulis dengan bahasa mudah difahami dan mudah dipraktikkan tidak kira samada anda berkelulusan SPM ke, Diploma ke, Ijazah atau ada ‘master’ sekalipun.
  • Ianya menjimatkan masa anda dalam membuat persediaan temuduga di mana anda tidak perlu buang masa masih tercari-cari tips temuduga lain yang belum tentu sesuai dengan anda.
  • Panduan langkah demi langkah yang mudah diikuti bagaimana membuat persediaan temuduga dari A – Z. Sebelum temuduga, semasa temuduga, hinggalah ke akhir temuduga.
  • Berbagai-bagai rahsia untuk menjadi kelihatan hebat semasa hari temuduga yang tidak diketahui oleh ramai orang akan didedahkan kepada anda.
  • Ianya sesuai bagi mana-manapun temuduga tidak kira apa jawatan yang anda pohon.
  • Ianya proven/terbukti telah membantu ramai orang berjaya dalam temuduga dengan panduan ini. 

“Eleh…ebook lagi? Menipu jelah! Tak percayalah!”

Takpe, tak percaya dulu tak apa. Tapi baca dulu fakta yang kami berikan di bawah. Kemudian renung sejenak…

  • 90% peserta temuduga tidak bersedia atau sambil lewamenghadapi temuduga kerana tidak tahu apa yang perlu dilakukan sebelum menghadapinya.
  • Kekurangan pengetahuan dan pendedahan tentang teknik menghadiri temuduga salah satu sebab mengapa graduan universiti atau kolej gagal dalam temuduga.
  • Tidak bersedia dari segi komunikasi atau pertuturan adalah penyebab utama peserta temuduga hilang idea bercakap di depan panel.
  • Penampilan diri yang salah menyebabkan peserta temuduga gagal diterima.
  • Over Confident salah satu faktor utama kegagalan calon yang telah menghadiri temuduga.

 

Sudah baca point point di atas? Oh ada lagi fakta..

 Rahsia Sulit Lulus Temuduga Kerja Kerajaan Tanpa Guna 'Kabel'!

Rahsia Sulit Lulus Temuduga Kerja Kerajaan Tanpa Guna 'Kabel'!

Rahsia Sulit Lulus Temuduga Kerja Kerajaan Tanpa Guna 'Kabel'!

Rahsia Sulit Lulus Temuduga Kerja Kerajaan Tanpa Guna 'Kabel'!

Persaingan sangat tinggi! Dari 1.5 juta calon yang memohon, hanya 50 ribu calon sahaja yang berjaya!

Ini bermakna kebarangkalian seorang calon berjaya hanyalah 3.33% sahaja!

Jadi jangan ignorance, jangan over confident. Hehe. Mari kami dedahkan siapa disebalik penerbit dan penulis panduan Rahsia Lulus Temuduga Kerja Kerajaan ini.

  • Telah mewujudkan kerja-kerajaan.com ini sejak Februari 2009 lagi. Sudah beratus ribu orang telah membaca laporan yang saya tulis dalam web ini. Sudah begitu lama saya berusaha untuk membantu mereka – mereka yang benar – benar minat dalam kerja kerajaan.
  • Dan antara sumbangan terbesar saya, saya telah menyediakan satu blog khas yang memberikan tips – tips/rahsia-rahsia secara percuma berkenaan temuduga kerja kerajaan. Sangat ramai yang mendapat manfaat darinya.
  • Sejak Feb 09 hingga kini, saya telah menerima beribu – ribu email/sms/call pertanyaan/permasalahanorang ramai berkenaan temuduga kerja kerajaan! Dan sudah pasti saya amat arif dengan apa masalah yang sering dihadapi oleh mereka dalam memburu kerja kerajaan. Saya bukan Kabel Besar, tapi cuma membantu memberikan tips, nasihat, motivasi dan panduan kepada mereka.
  • Pernah menyingkap rahsia lebih 500 orang yang telah lulus (sebenarnya lebih ramai lagi) temuduga dan kini bekerja di sektor awam di pelbagai kementerian dan juga jabatan kerajaan. Bukan senang untuk mencungkil rahsia – rahsia ini.
  • Memiliki rahsia yang didedahkan sendiri oleh bekas-bekas panel penemuduga berdasarkan pengalaman mereka sendiri ketika menemuduga calon. Dengan rahsia ini, saya tahu apa yang dimahukan oleh panel penemuduga dari sesi temuduga.
  • Pernah ketahui rahsia yang dibongkarkan sendiri oleh seorang “otai” ataupun pakar yang mana kerjanya adalah sebagai penceramah dalam kursus dan bengkel buat para panel penemudugakerja kerajaan selama beberapa tahun sehinggalah masa ini.
  • Telah membuat kajian dan juga study pelbagai buku berkenaan temuduga tidak kira dalam negara mahupun luar negara yang objektif utamanya adalah dapat membantu mereka yang benar – benar ingin lulus temuduga kerja kerajaan.

 

Mari lihat apa kata mereka yang dah berjaya..

Rahsia Sulit Lulus Temuduga Kerja Kerajaan Tanpa Guna 'Kabel'!

Rahsia Sulit Lulus Temuduga Kerja Kerajaan Tanpa Guna ‘Kabel’!

 

 

Masih ragu ragu? Tak apa..kami bagilah sikit hint apa yang ada dalam panduan ni. 100% confirm takkan dapat anda cari dalam Google!

 

Rahsia Sulit Lulus Temuduga Kerja Kerajaan Tanpa Guna 'Kabel'!

Rahsia Sulit Lulus Temuduga Kerja Kerajaan Tanpa Guna 'Kabel'!

Rahsia Sulit Lulus Temuduga Kerja Kerajaan Tanpa Guna 'Kabel'!

Rahsia Sulit Lulus Temuduga Kerja Kerajaan Tanpa Guna 'Kabel'!

(right click, open image in new tab untuk besarkan gambar)

Jadi apa lagi tunggu? 

RM77

RM57

Jika anda mendapatkan pakej ebook ini sekarang, anda hanya perlu membayar RM40 sahaja. Selepas ini, harga ebook mungkin akan dinaikkan bila-bila masa saja. Ingat! Tawaran ini hanya sekejap saja..

 Klik ‘Dapatkan Sekarang

Rahsia Sulit Lulus Temuduga Kerja Kerajaan Tanpa Guna 'Kabel'!

Loading...

Leave a Reply