Bayi cukup sifat ditinggal dalam but kereta – Terbakor

 

 Bayi cukup sifat ditinggal dalam but kereta 

 

Seorang wanita tidak menyangka suara tangisan bayi kecil yang didengarinya ketika memandu membawa penemuan kepada seorang bayi yang ditinggalkan dalam but keretanya ketika dia singgah membeli makanan di sebuah restoran. Kejadian itu berlaku 27 Mei lalu wanita yang hanya mahu dikenali sebagai Zura memandu seorang diri ke Kangar Pulai. 

 

 Bayi ditinggal dalam but kereta

Bayi cukup sifat ditinggal dalam but kereta - Terbakor

Tangisan bayi dari but kereta

Seorang wanita tidak menyangka suara tangisan anak kecil didengarnya ketika memandu, membawa kepada penemuan seorang bayi lelaki yang diletak dalam but keretanya, dipercayai ketika dia singgah membeli makanan di sebuah restoran.

 

Pegawai Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Johor Bahru, Manayi Ibrahim berkata, kejadian itu berlaku jam 3.55 petang pada 27 Mei lalu ketika wanita yang hanya mahu dikenali sebagai Zura, 27, memandu seorang diri menuju ke Kangkar Pulai, di sini. 

 

Menurutnya, ketika ditemui bayi yang sihat dan cukup sifat itu dipercayai baru berusia tidak sampai 20 hari dan kini umurnya mencecah dua bulan. 

Manayi berkata, dalam laporannya kepada polis, Zura memaklumkan, pada mulanya dia menyangka bunyi tangisan bayi didengarnya datang daripada radio keretanya.

 

“Zura kemudian menutup radio keretanya, namun bunyi tangisan bayi berkenaan masih kedengaran. Dia kemudian memberhentikan kereta dan membuka but sebelum terkejut mendapati ada bayi lelaki di situ.

 

 Sumber : Harian Metro

Loading...

Leave a Reply