Cukai 6 peratus caj prepaid dan kad sim ditangguh

 

Pelaksanaan cukai perkhidmatan enam peratus terhadap pengguna perkhidmatan talian telefon prabayar ditangguhkan sehingga kajian mengenainya selesai.

Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim berkata, keputusan tersebut dicapai setelah beliau mengadakan pertemuan bersama beberapa syarikat telekomunikasi di sini hari ini.

Alhamdulillah! Ini satu tindakan yang amat baik. Lagi afdal kalau takde langsung cukai 6 peratus tu. Memang la sesetengah orang kata 6 peratus tak banyak. Tapi cuba fikirkan orang2 yang memerlukan. Kalau diorang dah kaya tak semestinya yang lain tu berada jugak. Hanya orang orang yang hidup senang lenang je takkan gusar dengan berita kenaikan cukai 6 peratus terhadap prepaid dan sim kad ni. Seperti yang kita tahu sebelum ni, tanpa cukai yang 6 peratus itu pun, syarikat telekomunikasi sudah banyak dapat untung. Takkan lah diorang tak mau jaga hati pelanggan kan? Dan lagi satu..tak semua orang juga mampu untuk langgan pakej postpaid yang juga terdapat cukai tu. 

p/s : sama sini cukai..terbakorr! 

sumber berita : Utusan

sumber gambar : biz2all.com

Loading...

Leave a Reply